Thursday, December 31, 2009

Communication like this is why i don't give up music..

a recent merry christmas is sent out ..
note who it was to... (he replied...)

> And best wishes to all of you.. May you not only recieve
> all you want for christmas,but may what you want and need be the
> same thing!Cheers from Doc!


Doc...Very happy holidays to you too !!


Bob Welch

Saturday, December 26, 2009

A special treat for y'all!

It was a blustery boxing day, many years ago, in a warm cozy little club in Hackensack, New Jersey, that an entirely unknown Jimi Hendrix recorded this, with Curtis Knight and the Squires, of which he was a member at the time.
Immediately after this, he would be discovered in a club just like this, doing the exact same things...
But this was before anyone knew who he was...
an it smokes...
Here's the first one (i'll post more in a bit...)

DRIVING SOUTH (note.. top quality sound.. ATM calibre!)

Curtis Knight should REALLY get a special mention for how much he supported Jimi in those days... until then Jimi'd been roped in by very strict guidelines as very much a 'sideman'.. but Curtis gave hinm lots of room to show off, and stretch out, and is truly under appreciated for his contribution..
So , THANK YOU, mr Curtis Knight Sir.. from those of us that know!

Repost: my two foghat demos..

Thought i'd just repost this as i've been ill and haven't been able to do much with this blog for a while..
I'll be back folks!
In an attempt to throw my hat into the ring for a possibility of getting a gig with Foghat i made a couple demos.. sent them into what i thought was the only Foghat.. i had no idea that there was gonna be TWO Foghats after the dust settled (but not for long, either).. so i don't know if they even got this... But here they are.. I did post em much earlier, but they're remixed and cleaned up..keep in mind they're 20 years old , and on ferric  tapes (it's all i had left)..

P.S. For best results have a good stiff drink and crank it LOUD!!!!!!!!!!!!

Monday, December 21, 2009

If you're a rare audio cassette collector your eyes will pop out!

You'll wanna check out my slideshow down below...
I also photographed as many of my vinyl covers as possible.. i'll dig them up and make a slideshow of them too, after i've found the rest of the cassette covers (i've got several TB of artwork to plow thru!)
I have a freddy king christrmas treat on the way tho first, folks!

The 'Public Record' recording method

Man this is soo Kool!
This is the exact same idea i had myself , where i'd upload a track and see what others could do with it...
now i'm adding my lix.. wiping out the guitar and adding some Kickass shit instead!!!!

check this site out man!

Saturday, December 12, 2009

Common sense on copyright...

You all REALLY should see this video..
Seme enlightened people ARE speaking out, you know.. on behalf of us all!